Asa va arata terminalul aeroportului Brasov

Reprezentanții Consiliului Județean Brașov au prezentat astăzi tema de proiectare pentru terminalul viitorului Aeroport Internațional de la Ghimbav. Președintele CJ Brașov, Adrian Veștea, a subliniat faptul că este practic primul terminal construit de la zero după 50 de ani, va avea o suprafață de 11.000 de mp și este proiectat pentru 1 milion de pasageri pe an. Documentația preliminară pentru proiectare a fost elaborată de către IPTANA, care a realizat și studiul de fezabilitate pentru aeroport. Acesta a mai adăugat faptul în următoarea perioadă va fi pregătit caietul de sarcini pentru lansarea licitației în vederea proiectării și execuției terminalului și consideră că 2020 este un termen realist pentru finalizarea întregului obiectiv.

„Terminalul e o clădire foarte complexă care trebuie să respecte o serie de cerințe pentru a asigura pasagerilor un confort și o ședere plăcută cu respectare normelor de securitate și a altor norme impuse de legislație. Principala cerință în ceea ce privește proiectarea terminalului a fost ca amenajarea să fie în așa fel încât să putem certifica obiectivul ca aeroport internațional, dar și de a se putea extinde cu costuri minime”, a explicat Alexandru Anghel, coordonatorul proiectului aeroportului.

În interiorul terminalului își vor desfășura activitatea mai multe instituții, astfel încât vor trebui amenajate spații și echipamente special pentru acestea.

Terminalul va avea cinci nivele de securitate pentru controlul bagajelor, fuluxurile de plecări și sosiri nu se vor intersecta și va exista capacitatea ca la orele de vârf să fie procesate în paralel trei aeronave. Subsolul va asigura partea tehnică, dar și o zonă de control a bagajelor de către agenții SRI. În dreapta vor fi plecările, în stânga sosirile. La etaj, după zona de „check-in”, vor exista 4 fluxuri de securitate, spații comerciale și porți de îmbarcare. „Tot fluxul e gândit astfel încât să nu se suprapună fluxurile interne și externe. Partea administrativă va fi în stânga, vor fi birouri și săli de cursuri pentru tot personalul aeroportuar. Cred că va fi un terminal generos și făcut corect ca nivel de fluxuri”, a mai subliniat Anghel.

Între modern și tradițional

Arhitectul Dorin Ștefan, care a pregătit soluția de arhitectură pentru terminal: „Într-o zonă atât de încărcată istoric și cultural cum este Țara Bârsei, terminalul ar trebui să fie o poartă care să îți spună ceva despre locul în care te afli. Cele mai importante elemente ar fi cele legate de goticul transilvănean. Este o zestre istorică extraordinară. De asemenea, aici la Brașov, la Ghimbav, a fost prima întreprindere aeronautică. Conceptul arhitectural este de fapt o fuziune între goticul transilvănean și hala fabricii de avioane realizată în anul 1930, hală care încă există și ar putea fi transoformată în muzeu, dar și elemente moderne”.

Aceasta a mai adăugat că întregul schelet al clădirii ar urma să fie realizat din beton armat, iar acoperișul din sticlă și celule fotovoltatice, astfel încât să fie o clădire verde.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *